Husitský špeh

5. listopadu 2009 v 0:15 | Neluška |  Sny maxipsa Fíka
Dneska jsem vstávala hodně brzo ráno kvůli učení… jenže když se má člověk učit, hledá si každou záminku pro to, aby nemusel… a tak jelikož jsem ještě napůl spala a docela dobře jsem si pamatovala sen, co se mi zdál, načtrtla jsem si rychle poznámky (abych se mohla začít vklidu učit). Tak se to pokusím dát tak trochu ještě dohromady :o)

Mé poznámky ze snu začínají ve chvíli, kdy jsem jako zajatec nějakého šíleného krále zavřená v malém pokojíku na zámku. Prostředí, ve kterém jsem se nacházela, zdá se být smíchaninou současnosti a takového cca 18. století a dále… Pro lepší představu třeba poslouží nějaké "historické" slavnosti, či fantasy/historická akce s účastí různých období od gotiky po skoro současnost. Já osobně jsem byla husitský špeh, "uvězněný" jako host onoho krále. V místnůstce, kde jsem se nacházela, toho moc nebylo. Noční stolek, postel, na které jsem trávila většinu času a malé zamřížované okýnko nad postelí. Pokojík byl spíše starší s oprýskanými zdmi… Měla jsem tam svůj zelený batoh se sešity a kalkulačkou. Psala jsem do sešitů. Jelikož jsem byla špeh, byly to nejspíš veledůležité poznatky.
Okýnkem jsem měla výhled na nádvoří, kde se zrovna konaly nějaké slavnosti. Všichni se bavili, i služebnictvo… Nádvoří bylo poměrně velké. Když jsem tak koukala ven, přišel tam za mnou jeden známý (kterého znám i v reálném světě) a řekl, že mi pomůže se z tama dostat. Jak doba pokročila, lidí na nádvoří ubylo, král šel spát. Známý přivedl dalšího známého (kterého jsem v tom snu sice znala, ale v reálném životě vůbec nevím, o koho jde), opatrně jsme vytáhly mříže zevnitř i zvenku (šlo to snadno, protože zdi byly staré a oprýskané. Naházela jsem věci do batohu, s vědomím, že je skvělé, že mám čas je zachránit, protože by nebylo dobré, aby se ty informace dostaly ke králi, vyhodila batoh ven a soukala se okýnkem… bylo úzké, ale ven jsem se nakonec dostala. Nasadili jsme mříže zpět, aby se na ten útěk hned nepřišlo.
Bála jsem se, že by mě mohl někdo spatřit a znova dát pod zámek, ale zbylá hrstka bavících se lidí měla jiné starosti a král zařezával někde v horních patrech zámku. Přespali jsme v parku, který patřil k zámeckým zahradám.
Ráno jsem potkala škodolibého zlého, ale zbabělého královského účetního. Vypadal opravdu nepříjemně a potěšeně, že mě vidí a že má šanci na zásluhy za mé "dopadení". Já jsem mu ovšem naznačila, že jestli jen cekne, sám na to doplatí, protože králi řeknu, že z královské pokladny záhadně mizí peníze a že náhodou vím, kdo za tou záhadou stojí… Vypadal zklamaně a zbaběle odkráčel.
Neztráceli jsme již čas a s jedním z mých zachránců (druhý zmizel kdovíkde), jsme se dali do běhu. Proběhli jsme tím malým parkem za zámkem a velkou železnou škaredou bránou přímo kamsi na cestu k něčemu, co vypadalo jako zahrádkářská osada. Běželi jsme přes zahrady. Byla jsem kupodivu rychlejší… probíhala jsem jednou zahradou, ve které stála chatka a měla dvojitou cestu, která vedla ke dvěma brankám. U jedné té branky stála stará paní a chtěla po mě pas. Chtěla vybírat mýto. Utekla jsem jí, ale když viděla běžet mého kamaráda, přešla rychle k druhé brance, ovšem kamarád přeskočil záhon a běžel ven tou prázdnou. Paní byla asi naštvaná. Běžela jsem dál, doběhla jsem asi na kraj onoho města, či osady. Byl tam starý barák na svahu. Potkala jsem u něj nějakou paní a asi jsem se jí ptala na cestu, už nevím. Ochotně mi poradila a běželi jsme dále serpentýnovou silnicí v lese. (Po této silnici už jsem v jednom snu šla - byl to sen, kdy jsem zabloudila v republice na kole a nakonec jsem byla uvězněná kdesi v zahraničí, dostala jsem se do starého spáleného baráku a nakonec umřela, ale ne definitivně… po své smrti jsem se snažila autobusem dostat domů, ale bylo to těžké, protože na jízdních řádech nebyla žádná stanice, která by mi naznačila, kde jsem a kam mám jet)
Po nějaké době jsme se dostali na točité schodiště, které vedlo dolů horou. Bylo to takové to rozhlednové, věžové schodiště, které se skládá jen z těch vrchních desek, na které se šlape, takže bylo vidět dolů. Na jednom odpočívadle na tom schodišti bydlel na své židli nějaký chlap. Viděl nás díky těm "průhledným" schodům už dlouho dopředu a volal na toho kamaráda, jestli mu vede další holku, o kterou se může starat. Znělo to docela divně. Slíbila jsem mu ale přírodní léky a vitamíny na chřipku. Souhlasil. Běželi jsme dál i s ním.
Vyběhli jsme v Jeseníku před panelákem, kde jsem bydlela. Nebyl to ale můj domov, nýbrž paralelní svět, který obývali indové. Indické děti tam jezdili na malých kolech mezi zaparkovanými auty a hrály si na pískovišti. Všichni mluvili cizí řečí, takže jim nebylo rozumnět. Potkala jsem tam ale kamaráda z reálného Jeseníku a ptala jsem se ho, kdy bude konečně ta chata, že mám tento víkend čas a mohli by jsme to klidně spáchat. Potkala jsem tam taky svou kamarádku…. (a pak zazvonil budík a pohádky byl konec)

Ač je tento sen opravdu pěkná splácanina, mnoho detailů v tomto snu až nápadně odkazuje na současnou realitu, ve které se nacházím. Tady je tedy takový můj malý "snář", aneb pokus o vysvětlivky:
  • Husitský špeh - zrovna čtu závěrečný díl husitské fantasy trilogie od A. Sapkowskeho
  • Sešity, kalkulačka - zcela jasný zápočet ze statistiky a seminárka z finanční analýzy :oD
  • Zamřížované okýnko - podobné mám na záchodě :oD
  • Postel - svůj život doma trávím nejvíc v posteli… není pohodlnější místo, kde by se zde dalo usadit, i počítač mám na stolku u postele
  • Zámecké slavnosti - to snad nepotřebuje vysvětlení :oD stačí mrknout na pár článků na tomto blogu a je to jasné
  • Přespání v parku - o prázdinách jsem spala na tolika zvláštních místech, i pod širákem se mi to poštěstilo a to i v zámecké zahradě :o)
  • Serpentýny v lese - Jesenické hory = bariéra oddělující Jesenicko od ostatní civilizace :oD, na těch serpentýnách je mi vždycky blbě v autobuse, nebo autě
  • Přírodní léky - seminárka do managementu o přírodních likérech
  • Chřipka - důmyslný marketingový tah, který teď hýbe světem - prasečí chřipka
  • Indové - ne, tak to opravdu nic neznamená, nebo si nevybavuju žádnou asociaci. Snad jen legrační indickou reklamu na žvýkačky, co jsem nedávno viděla
  • Cizí řeč - v poslední době mám to štěstí se setkávat s cizinci, domlouvám se s nimi rukama nohama, německy, anglicky, italsky, ovšem hrozně mě štve, že neumím anglicky a domluva tímto jazykem mi jde horkotěžko...
  • Kamarádova chata - setkání se spolužáky ze základky na chatě, které mi stále uniká
  • Jeseník - tak to je naprosto jasné :o) stýská se mi. Hlavně po přírodě a stylu života. Městský styl života (tento pojem jsem se dozvěděla na cvičení z marketingu) se člověku tak nějak omrzí…

1 člověk ohodnotil tento článek.

Anketa

Pamatujete si své sny po probuzení?

Ano, téměř každé ráno 26.5% (13)
Ano, poměrně často 34.7% (17)
Občas ano 22.4% (11)
Skoro vůbec, sny "se mi téměř nezdají" 10.2% (5)